Elmélked- és sport egy görögkatolikus pap tollából

Elmélked- és sport egy görögkatolikus pap tollából

Isten Veled, és köszönünk mindent Matthew Perry / Chandler Bing!

2023. november 05. - obbagy.laszlo

Előző vasárnap a késő délutáni órákban bekapcsoltam a Comedy Central Family tv csatornát, ahol minden hétvégén délutántól estig a Jóbarátok sorozat megy. Éppen a 9. évadban a Monica énekel epizód volt a műsoron, amiben, mint minden részben, több szálon futott a cselekmény. Az első jelenetek egyikében Chandler Joey-nak a szemöldökét szedte ki… Néztem, néztem, mosolyogtam, mert a Jóbarátok epizódjain, ha huszadszor nézem, akkor is tudok mosolyogni. De tudok nevetni is. Most egyikhez sem volt igazán kedvem. Sohasem lesz már ugyanaz az élmény. Soha nem fogom már úgy nézni minden idők legjobb, és időt álló, generációkon átívelő szitkomját, mint azelőtt, hogy értesültem a felfoghatatlan hírről: Matthew Perry elhunyt. A humor az egyetlen fegyvere, ezt egy pillanatig sem tagadja Chandler Bing karaktere, de az élet útvesztőjében nem lehetett elég erős és hatékony ez a fegyver. Végül volt, ami legyőzte. Matthew Langford Perry-re és Chandler Muriel Bingre emlékezem.

_131565746_gettyimages-908371.jpg

Szeretném leszögezni már a legelején: valószínűleg nem én vagyok a legnagyobb Jóbarátok rajongó Magyarországon. De közel 20 éve életem része a sorozat; rengetegszer végignéztem mind a 236 epizódot, kívülről fújom a legjobb dumákat és szövegeket. 2016-ban, amikor New Yorkban jártam, elmentem a házhoz, ahol a filmet forgatták, s bevásároltam eredeti Friends-es termékekből a Warner Bros. hivatalos ajándékboltjában. Friss férjként szinte az első bútorunk a feleségemmel egy olyan dönthető, bőr pihenőszék volt, amilyen Chandlernek és Joeynak is van. (Mondjuk a történeti hűség kedvéért muszáj megjegyeznem, hogy az lett a szoptatós/etetős/altatós székünk, így drága Nejem sokkal többet használja, mint én…) Megvan a Bumm, szívtál! játék, amit a sorozat inspirált, egy nagy Jóbarátok legó és a Jóbarátok Monopoly is. Beszereztem az elmúlt években megjelent Jóbarátok könyveket, még a hivatalos szakácskönyvet is a sorozatban szereplő ételekből! Van Jóbarátokos lábtörlőnk és ágynemű huzatunk is. 7-8 évvel ezelőtt egy barátom születésnapjára készítettem egy alapos és igényes, 26 (!!!) oldalas Jóbarátok kvízt! (Bárkinek szívesen elküldöm, aki tesztelné a tudását – még megoldókulcsot is csináltam hozzá!) Sőt, egyszer Debrecenben szerveztem egy Jóbarátok estét is, rengeteg izgalmas játékkal, feladattal, amin értékes Jóbarátok ajándékokat is lehetett nyerni! Erre az estére sokáig büszke leszek még, de ezért hálával tartozom a Feleségemnek, Kittinek is, aki segített a szervezésben és a kivitelezésben is! És ha már Kitti! Hát létezhet annál nagyobb fanatizmus, mint hogy Phoebe-től megirigyelve, a Feleségem is hármas ikreknek adott életet? Na ugye!
pixiz-04-11-2023-18-49-33.jpgjobaratok_kviz2.jpg

Jóbarátok este Debrecenben, jóbarátokkal! :)

img_2930.JPG

A híres ház - csak azt nem értem, ennél a felbecsülhetetlen képnél miért nem tettem le azt a szatyrot a kezemből... :)

Az egyik színészt még élőben is volt szerencsém látni! 2016-os amerikai utam során jártam Las Vegasban is, ahol két bűvész, Penn Jillette és Rajmond Joseph Teller bűvészi, egyébként elég gyenge műsorát néztük meg – közös együttműködésük a Penn&Teller. Penn Jillette játszotta a sorozatban (egészen pontosan a 4. évadban) a könyvügynököt, aki el akart adni Joeynak egy lexikonsorozatot, de csóriékat éppen azelőtt rabolták ki, így az Életünk napjai sztárja csak a V kötetet tudta megvenni. (Legalább ismereteket szerezhetett Vietnámról és a Vezúvról…) Szóval van olyan színész, akivel még személyes élményem is van!

xv1h770t8k581.jpg

Ismerős? Mármint maga a jelenet. És persze ez a szituáció is, muhaha... :)

Ha vannak is nálam még nagyobb fanatikusok, de én is azok közé tartozom, akiknek ez a sorozat szebbé tette, bearanyozta a gimnáziumi, de főleg az egyetemi éveit és a felnőtté válás időszakát. Tudtam azonosulni a karakterekkel, a sorozat nagyjából hétköznapi problémákról szól, olyan történésekkel van tele, ami bármelyikünkkel megtörténhetne. Olyan volt, mintha ez a sorozat rólunk szólna. Hiszen melyikünkkel nem fordult még elő, hogy az izzadságtól rátapadt egy randi közepén a bőr nadrág, amit mosdó használat után, még hintőpor segítségével sem tudott felhúzni? Van-e köztünk olyan, aki nem készített még soha lábízű desszertet? (Mi minden kell ehhez? A vanília sodóhoz csak egy kis marhahús!) Melyikünk ne akarna otthon a házban illegálisan olyan állatot tartani, mint a kacsa, a patkány vagy a majom? (Vagy Rachel egyiptomi macskája, ami minden volt, csak macska nem…) Ugye? Mindannyian magunkra ismerünk! Törtük már el a kezünket ágyon ugrálás közben (és nem úgy, hogy kiestünk a zokninkból…), lesültünk a szoláriumban (lassú volt a mondóka…), vagy csípett meg medúza. Szerencsére mindannyian tudjuk, ilyenkor mi a teendő… Na de tegyük félre a tréfát egyelőre! Nehezen tudom elképzelni, hogy lesz a Jóbarátoknál valaha viccesebb, mulatságosabb komédia-sorozat. És abban is biztos vagyok, hogy a semmit komolyan nem vevő, mindenből viccet csináló, állandóan poénkodó Chandler Bing sem azt szeretné, ha a róla szóló megemlékezés – akár ki is írja – csak a gyászról, a szomorúságról szólna.
hd-wallpaper-friends-chandler-joey-monica-phoebe-show-tv.jpg

Annyit azonban elárulok, korábban néhány színész halála, akinek a filmjei közel állnak hozzám, elég rosszul érintett. Igazán szomorú voltam, amikor Leslie Nielsen elhunyt 2010-ben. Budapesten a Központi Szemináriumban tanultam, a mai napig emlékszem a napra. Minden idők legjobb komikusa már 84 éves volt, de ettől még fájt az eltávozása! A mai napig nagyon szeretem a filmjeit, különösen a Csupasz pisztoly sorozatot, meg a Sziki szökevényt, sajnálom, hogy már nincs közöttünk. Szomorú voltam akkor is, amikor Robin Williams haláláról értesültem. Több filmje is a kedvenceim közé tartozott, inkább a viccesebb filmjeit szerettem (a Mrs. Doubtfire mai napig az egyik number one), de ő nem egypólusú színész volt, a komoly filmjei is nagyot szóltak. Végtelenül tragikus, hogy önkezével vetett véget az életének. (És ugye, ő egy jelenet erejéig a Jóbarátokban is feltűnt.) Alan Rickman a Harry Potter filmek Piton professzoraként vált kedvenc színészeim egyikévé, belül az ő halálát is meggyászoltam 2016-ban. Meg is kaptam idén nyáron, névnapomra a Feleségemtől a naplóját. Őket is sajnáltam, mindhármójukat. De egyik színészfenomén halála se viselt meg annyira, és érintett rosszul, mint Matthew Perry-é.

20160114jobaratok3.jpg

Így érzek azokkal a színészekkel kapcsolatban is, akik szerepeltek a Jóbarátokban, de már nincsenek köztünk. Többen elhunytak már, például a Phoebe nagymamáját alakító idős hölgy, akinek a taxiját többször is használták a fiatalok, aztán Monica fiatalabb pasija, akivel az 1. évadban kavart, de elhunyt a ház portását, Mr. Treeger-t alakító színész, Rachel apja (nagyon nagy karakter volt!) és sajnos a Rachelbe reménytelenül szerelmes, hidrogénszőke hajú James Michael Tyler, azaz Günther is, aki a kávézó pultosa volt. Mindegyik szereplőhöz tudunk valamilyen emléket társítani, de Chandlert természetesen egyik sem múlhatta felül. (Az én kedvenc mellékszereplőm egyébként Monica és Ross apja, Jack Geller volt, utána Günther és Janice következik.)

faecdbc8a16f14f031325b1f80d5c696.jpg

Amikor Chandler kinevezi legjobb barátjának Günthert, de még a nevét sem tudja... Mindketten hatalmas formák voltak, nyugodjanak békében!

Persze, most, ki olvasod ezen sorokat, talán kinevetsz. Nem az apámról, a húgomról vagy a feleségemről van szó. Nem is a legjobb barátom volt Matthew Perry. Egyébként nem szó szerinti értelemben, de, az is volt. Két legjobb barátommal hármasban gyerekként „mi voltunk” a Jóbarátok fiú főszereplői. Aki Chandler Bing volt, nos, azóta fiam keresztapja és az esküvői tanúm lett. Mai napig a legjobb barátom. És szerencsére nem ő lett a világ legrosszabb esküvői tanúja, muhaha – 4. évad... Na de visszatérve az eredeti, original Chandlerre. Cinikus, szarkasztikus humora miatt talán ő volt a kedvenc szereplőm. Mind a hat főszereplőt nagyon lehetett szeretni, mindannyian egyéniségek voltak. Chandler volt a vicces fiú a csapatban, akiről tudjuk, hogy a humort védekezési mechanizmusnak szánta, mert egyébként párkapcsolati téren elég balek volt, ezért önbizalma sem volt, s egész életét egyfajta kisebbségi komplexusban és megfelelési kényszerben töltötte. (Elég, ha csak a Joey-val való rivalizálására gondolunk, amikor a híres Geller kupáért rögbiztek amerikai fociztak.) Amikor Matthew Perry először meglátta a forgatókönyvet, biztos volt abban, hogy Chandler Bing karakterét ráírták. Ahogyan tavaly megjelent önéletrajzi könyvében fogalmaz: „Nem éreztem, hogy el kell játszanom Chandlert. Én voltam Chandler.”

jobaratok.jpg

Ezt a könyvet (Jóbarátok, szerelmek és az a rettenet) megkaptam tavaly karácsonyra, az év első hónapjában el is olvastam. Érdekes és magával ragadó, lebilincselő olvasmány, ugyanakkor megdöbbentő és borzasztó is: miközben olvastam, meg sem fordult a fejemben, hogy fél év múlva meghal a könyv írója. Őszintén beszél a betegségeiről, önmagáról, hogy többször is hajszálon múlt az élete. A való életben is elváltak egy éves korában a szülei, fiatalon megismerkedett az alkohollal, de első igazán komoly krízise 1997-ben volt, amikor a Bolond szél fúj című film forgatásán jet-skí balesetet szenvedett, s emiatt fájdalomcsillapítókat kellett szednie. Orvosa azt a Vicodint írta fel számára, amelynek egyik összetevője a hidrokordon, eufóriát okozó kábítószer. Matthew Perry a gyógyszer rabja lett. Öt évvel ezelőtt OxyContin túladagolás miatt felrepedt a vastagbele. Az orvosok két százalék esélyt adtak arra, hogy életben marad! Hogy volt-e bármi köze a drogoknak, a gyógyszereknek a halálához? A nyomozás még folyik, de ne legyünk naivak… Nagyon árulkodó, hogy abból a jacuzziból posztolt utoljára képet néhány nappal a halála előtt, amiben végül megtalálta holtan az asszisztense. Árulkodó és egyszerre hátborzongató is…

6d33df31-4e92-4414-8076-653de839d0c0.jpg

Minden ember küzd a saját démonjaival. Valaki sikerrel jár, valaki idő előtt feladja. Mint embert, nem ismertem Matthew Perryt, így azt sem tudom, hogy ő vajon feladta-e. Ugyanakkor valami azt súgja nekem, hogy egyébként nem. Hogy tavaly megírta az önéletrajzi könyvét, egyfajta memoárt készített, egy üzenet. Üzenni akart, hogy soha sem késő újra kezdeni. Igenis lehet tiszta lappal indulni. Vagy üzenni akart ezzel, és ez egyfajta segélykiáltás volt a részéről, amit a világ nem hallott meg. Bajban volt, és segítségre volt szüksége. Meghallgattam egy podcast beszélgetést Sinkovits-Vitay Andrással, aki Chandler szikronhangja volt 10 évadon keresztül. Így fogalmazott: „Nála magányosabb embert nem ismertem. Szorongott, amikor nem nevettek a poénjain.” Szomorú, hogy idáig eljuthatott. Miközben ezeket a sorokat pötyögöm, össze szorul a szívem, mert tudom, hogy egy olyan emberről írok, akinek még élnie kellett volna… Sosem fogjuk már ugyanúgy nézni a Jóbarátokat. Én biztosan nem. Elítélhetjük őt amiatt, hogy tönkre tette az élményünket? Pálcát törni, ítélkezni a másik felett nagyon könnyű. Talán a világon a legkönnyebb. Na de kik vagyunk mi, hogy másokról ítéletet mondjunk? „Ne ítéljetek, hogy ne ítéltessetek!” (Mt 7,1) – igen, kivételesen nem a sorozatból idéztem…

mv5bnze5mjg5nzq4n15bml5banbnxkftztgwmdk3ndu0mde_v1_fmjpg_ux1000.jpg

A Jóbarátok mellett a leghíresebb filmje szerintem a Bérgyilkos a szomszédom. Az a film kasszasiker volt, nagyot ment Amerikában is. Mondjuk nagyon jó film is, és nem csak Bruce Willis miatt, Matthew Perry, a félszeg fogorvos is nagyot játszik benne. Ehhez hasonló dicsérő jelzőkkel nem láthatjuk el a folytatást: még Matthew szerint is hiba volt elkészíteni a Már megint bérgyilkos a szomszédomat. Van egy másik filmje, a Megint 17. Ennek a filmnek igazából csak az elején és a végén játszik. Őt fiatalon Zac Efron testesíti meg. A film arról szól, hogy Matthew elrontja az életét, a gyerekei utálják, a felesége éppen válni készül tőle… De egy csoda folytán újra 17 éves lesz, és kap egy esélyt, hogy megváltoztassa az életét. Szerintem nem rossz film. Megnéztem a héten újra ezt a filmet, és elszomorodtam: Matthew Perry ebben a filmben is a saját életét alakítja. Sok hibát elkövetett, rossz döntéseket hozott, de mindet helyrehozni már nem tudta…

bruce-willis-was-the-coolest-man-matthew-perry-met-1698552274.jpg

Bruce Willis és Matthew Perry

Mi emberként nem ismertük őt. De higgyük el, amit Lisa Kudrow (a sorozatban Phoebe Buffay) írt róla a könyv előszavában. „Matthew minden áldott nap mosolyt csalt az arcomra, hetente egyszer pedig úgy megnevettetett, hogy sírtam a röhögéstől és nem kaptam levegőt. Ott volt ő, Matthew Perry, akinek vág az esze… aki elbűvölő, kedves, érzékeny, nagyon értelmes és racionális. Aki a küzdelmei ellenére is ugyanaz az ember maradt. Ugyanaz a Matthew, aki az első perctől kezdve fel tudott vidítani minket, amikor éjnek évadján a főcímjelenetet forgattuk abban a bizonyos szökőkútban, és már nagyon kivoltunk. (…) Matthew érdeme, hogy a főcímjelenetben az egész banda teli szájjal nevet.” Én ezt el is hiszem neki! Ki is nézem belőle! Nem véletlenül búcsúzik tőle így Paget Brewster, akit a 4. évadban látunk, mint Joey, majd később Chandler barátnője: „Nem fog békében nyugodni. Már túlságosan lefoglalja, hogy mindenkit megnevettessen odafent.”
mv5botu3ytm0mzgtmwiyzs00nwe2lwi0mjktmjblogvmzwm1zdiwxkeyxkfqcgdeqxvynjuxmjc1otm_v1.jpg

Chandleré a legviccesebb karakter a sorozatban. Ugyanakkor azt egy pillanatig nem tagadja, hogy ő a viccet egyfajta fegyverként használja, saját nehézségei elfedésére, és ezekkel a viccekkel rendszeresen meg is bánt valakit. Nem véletlenül kérik azt tőle az egyik szilveszteri fogadalom gyanánt (5. évad), hogy ne gúnyolódjon, és ne vicceljen mindenkivel. Persze, nem bírja sokáig. („Elisabeth Lóvátesz? Egy mesefigurával randizol?”) Sok minden eszembe jut Chandlerről. A teljesség igénye nélkül és nem kronológiai sorrendben haladva nosztalgiázom kicsit. Eszembe jut Chandler Bingről, hogy…

mv5bzwuzyje1mdqtymjlms00zdg5lwexogqtyzgyzwy4mjewmdflxkeyxkfqcgdeqxvynjuxmjc1otm_v1.jpg

… míg a többiek Joey szappanopera buliján vannak, ő azon a szörnyű színházi előadáson vesz részt. „Miért nem bírsz engem?” Aztán meglepi a többieket is jeggyel, muhaha… (9. évad)

… pénzt akar rátukmálni Joey-ra, s utolsó közös estéjükön forradalmasítja az általa kitalált Csésze játékot… (6. évad)

… barátsága Joey-val mindenek felett álló, még a ládába is belebújik hálaadáskor, hogy ezt bizonyítsa. Persze ennek volt előzménye Kathy személyében, aki Joey-t megcsalta vele, de végül hozzá sem volt hűséges.

… emellett sem volt balhémentes a kapcsolata Joey-val: egyszer például Chandler elalszik egy filmpremieren (egy háborús film, amiből kivágták Joey javaslatát, a kengurut – hogy kerül egy kenguru egy háborús filmbe?), egy másik esetben meg nem kertel, hanem őszintén megmondja barátjának, hogy nem a las vegasi film lesz az ő kiugrási esélye. Mondjuk ebben igaza is van… (5. évad)

friends-s2-ep15.png

… Rachel és Chandler a folyosón eszik a talált túrótortát a 7. évadban, miután mindkettejük adagja a földön végzi. És ekkor megérkezik Joey, aki előhúz egy villát a zsebéből: „Na, mit eszünk?” Ez a legelső rész, amire emlékszem, hogy láttam. Két legjobb barátommal, Marcival és Iannal néztük Bükkszéken. A mi hármas fogatunkban (mi voltunk a „cowboyok”) Ian volt Joey, Marci volt Chandler és én voltam Ross. Egyszer talán hármasban elmegyünk a Mama Pici Pékségébe is Chicagóba, ahonnan az a torta érkezett…

9d604dabec9a6df0-600x338.jpg

… neki köszönhetjük Bruce Willis-t a sorozatban! Köztudott, hogy a Bérgyilkos a szomszédom forgatása alatt fogadott a két színész. Willis azt mondta, a film bukni fog, Perry pedig a sikerre szavazott. Utóbbinak lett igaza, így Bruce Willisnek, aki elveszítette a fogadást, beugró színészként szerepelnie kellett a Jóbarátokban. Azt hiszem, nyugodtan mondhatom: sokkal szegényebb lenne a sorozat nélküle – ő játssza ugye a 6. évadban 3 epizódon keresztül Ross diákbarátnőjének az apját, akivel Rachel is összeszűri a levet. Zseniális a pasas! Köszönjük Matthew Perry!

… Joey és Chandler a buszon hagyják Ben-t, majd a talált tárgyak osztályán kötnek ki. A dilemma: a sok egyforma gyerek közül vajon melyiket vigyék haza? Joey gondolkodása lenyűgöző a kacsás és a bohócos body-t viselő babák mellett: legyen a babás, mert a babának van feje. Chandler válasza az egyik kedvenc mondatom az egész sorozatból: „Te gyerekkorodban milyen bohócokkal találkoztál?” (2. évad)

919e9757e7aacbe0-600x338.png

… munkájáról nem sokat tudunk. Rachel szerint radarozó. (Na, az vajon mi???) Néhányszor legalább bekukkantást nyerhetünk a munkahelyére, bár abban nem mindig van köszönet. Egyik munkatársa csak Tobyként ismeri. Egy időben egyébként Phoebe és Joey is mellette dolgozik – végül jobb a békesség, ezért egyikük sem marad sokáig a munkakörében. Ja, és van egy idegesítő főnöke, aki kihoz belőle még egy förtelmes munkahelyi nevetést is.

4d3734c0-ab6d-4c2c-81aa-c3605e8cce58.jpg

… amikor a jóbarátok közötti anyagi különbségek miatt némi frusztráló csönd áll be, Chandler egészen más útra próbálja terelni a beszélgetést. Másik kedvenc idézetem tőle: „És az ebola vírus, az mekkora szívás!” (2. évad)

… Kedvenc filmje a Beépített szépség. Megnézeti Monicával, amennyiben megszabadítja hajfonatait a zuhanyfüggöny rabságából. (Lányok! A fürdőszobában vigyázzatok, mit énekeltek! A „No women, no cry! igen veszélyes lehet!)

15f5dc3d-8b06-46b5-bf57-ede7671bce1d.jpg

… Elalszik egy munkahelyi megbeszélésen, ezért Tulsa-ba küldik dolgozni. Végül karácsonykor ott hagyja az állást, mert hiányzik neki Monica és a barátai. (Hogy ennyi év után is tud újat adni nekem ez a sorozat: most, a napokban döbbentem rá arra, hogy a Chandlert elcsábítani szándékozó munkatársa Tulsa-ban az a Selma Blair, aki a Kegyetlen játékokban és a Dr. Szösziben is játszik. Eddig ez nem tűnt fel.)

mv5bmdyyyzrinwytzdmyny00n2fhlwi0mwitotg3mduxmjziyjlixkeyxkfqcgdeqxvynduxmde3mzk_v1.jpg

… Az örökbefogadásról mesélő szülők gyerekének elárulja, hogy örökbe fogadták. Kínos…

… Monicával együtt így lehet őt jellemezni: „Higiénikus pszichéjű homosapiens duó termetes aortapumpával.” Mire nem jó a szinonima ninoszima szótár Joey szerint…

fbb0fbd948bfa838872f2121238d3e60ae60507de74018b162f10181e8da922b.jpg

… Chandler nem tud elszakadni Janice-től. Egyszer még az interneten is összejönnek, vakrandi keretében. A 7. évadban azt hiszi Janice, hogy családtagnak tekintik őt. Még énekelni is akar a Geller-Bing esküvőn… Találkoznak a szülőszobán (amikor Rachel vajúdik), meg a manikűrösnél is. Végül majdnem a szomszéd házat veszi meg Janice, mint ahová Chandlerék költöznek. De Chandler mindent elkövet: álszerelmet vall, sőt, még Jemenbe is képes elutazni, hogy lerázza magáról. Biztos megvan mindenki számára ez az epizódzáró kérdés, amit egy idegen nőnek mond a reptéren: „Ha Jemenbe értünk, lakhatok magánál?”

friends-star-maggie-wheeler-reveals-her-hypothetical-honeymoon-plans-with-chandler-001.jpg

… kedvenc jeleneteim sokasága, amikor Joey falaz Monicának és Chandlernek, hogy ne derüljön ki a kapcsolatuk – az a híres „flörtölése” Phoebe-vel a Mindenki rájön című epizódban az egyik legmókásabb jelenet a 10 évadban…

12ac5716201da228f6711387ba28b9e9.jpg

Az 5. évadban kamuflörtölnek, aztán a 10. évadban Chandler kíséri az esküvőn oltár elé Phoebe-t...

 … a boldog Chandler, aki az áramszünet alatt beszorul egy bankautomatába Jill Goodacre-rel, s lányos zavarában majdnem megfullad egy rágótól. (1. évad)

rpwurlo.png

… miután levágja Monica Chandler egyik lábujját, egy fagyasztott répát varrnak vissza a helyére…

… a Jóbarátok utolsó mondata, ami egy kérdés, még hozzá arra a felvetésre, hogy megihatnának egy kávét valahol. A sorozat utolsó szava Chandler száját hagyja el: „Hol?” Mintha tíz évadon keresztül nem ugyanott itták volna a kávét. (Ja, az izomagyu pasik a 2. évadban egyszer ki akarták sajátítani maguknak azt a híres kanapét…) Állítólag ragaszkodott Chandler, hogy övé legyen ez a záró szó…

perry-e1668092695101.jpg

… egy újabb Chandler gyöngyszem, ami azután hangzik el, hogy Joey bemászik a saját maga által készített szekrénybe, s közben kirámolják a lakást. „Megszületett Joey, és 28 évvel később kiraboltak!”

20231101friends-season-4-publicity-still.jpg

… nem lehet vele labdázni, mert lyukas markú.

… Chandler kapcsolat – és lakótárs függő: szerencsére Joey hamar visszaköltözik az őrült és flúgos Eddie helyére, aki egy ropihalat tesz az akváriumba, szereti nézni őt, amint alszik, és megvan arról győződve, hogy Chandler ráhajtott az exbarátnőjére… A kapcsolatfüggősége is nyilvánvaló: hála Istennek a forgatókönyvírók is jobbnak látták, ha Janice-t felváltja Monica…

… nem tud sírni – még a Tyúkhúsleves a léleknek című könyv történetei és Monica felvázolt jövőképe az újszülött, majd egyetemista gyermekükről, és a síron túlról érkező üzenetről sem ríkatja meg. Végül megtörik, mert már neki is elege van abból, hogy Ross és Rachel képtelenek kibékülni…

fe76d4737dd8a173e930e2a24cbbf0bf.jpg

… küzd a nevével: először a Chandler név nem tetszik neki (végül Phoebe hármasikrei közül a harmadik mégis ezt a nevet kapja – hiába lesz kislány…), majd az esküvő előtt bepánikol, hogy ők lesznek Bingék. Végül mindkét névvel megbékél.

… milyen kellemetlen tud lenni, ha összeszűröd a levet legjobb barátod valamelyik lánytestvérével, akik ráadásul nagyon hasonlítanak egymásra, majd másnap nem ismered meg…

… az ichiban: rúzs férfiaknak

261536_w.jpg

 … különös kapcsolata van hálaadás ünnepével. Tudjuk róla, hogy gyűlöli ezt az ünnepet, mert a szülei ekkor jelentették be, hogy elválnak. Ha teheti, bojkottálja ezt a napot. Persze, minden hálaadás napot ő sem úszhat meg. Egyszer konyhabeli baleset éri még fiatalon (Monica így áll bosszút – vagy nem…), aztán éppen ezen eset miatti bocsánatkérésképpen Monica egy pulykával a fején próbálja kiengesztelni. Hálaadáskor jelentik be a Geller szülőknek, hogy egy párt alkotnak (a Ross beszívása című epizód az egyik kedvencem az összes közül), sőt, egyik hálaadáskor már ő csinálja az áfonyaszószt, ami aztán végül ehetetlen lesz, mert Joey mindent leborít az asztalról, de kit érdekel: azon a hálaadáson tudják meg, hogy kapnak egy kisbabát. Mint kiderül, végül kettő lesz belőle... :) A végére talán Chandler is megkedvelte ezt az ünnepet. És nekünk is van okunk hálát adni – érte, az ő karakteréért és személyéért! Köszönjük, Chandler Bing!

chandler-bing-friends-monica-geller-turkey-favim_com-722476.jpg

Azt hiszem, mindannyiunknak vannak kedvenc jelenetei Chandler-rel. Megköszönöm, ha Te is megosztod a sajátodat!

Zárásképpen szintén az önéletrajzi könyv előszavát és Lisa Kudrow-t szeretném idézni. „A leglehetetlenebb helyzetekből is győztesen került ki, de fogalmam sem volt róla, milyen kevésen múlik az élete. Örülök, hogy itt vagy, Matty. Ügyes voltál. Szeretlek.”

Megdöbbentő, hogy mindez már múlt idő. Matthew Perry 54 élt. De az emlékét, életművét és örökségét nem feledjük.

1_friends-26749590.png

 *******************************************************************************************************************************

A nyáron a Görögtűz görögkatolikus hittantáborba nagyon megtisztelő felkérést kaptam. A barátság volt az egész hét jelszava, a táborozók Friends feliratú pólót is kaptak – gyakorlatilag a sorozat logójával. Írnom kellett egy indulót a Jóbarátok intrójára. Hálás vagyok ezért a lehetőségért, az utolsó nap már közel 100 gyerek énekelte velünk szinte tökéletesen, és nem csak a refrént! A Matthew Perry-ről / Chandler Bingről szóló megemlékezésem végén szeretném még ezt közzétenni, akinek van kedve, próbálja elénekelni (belinkelem az eredeti dalt is!) Köszönöm, hogy elolvastátok ezt az írást!

Forever Friends!

INDULÓ A GÖRÖGTŰZ TÁBORBA – 2023.

 

Június utolsó hetében nincs más program

Korányi ad helyet a Görögtűz tábornak

Bárhonnan jössz, állj meg Nagykállónál

Kilométer lehet sok, de szívünkben nincs távolság.

 

Barátomnak nevezlek,

Mert én ott leszek Neked!

Hidd el, hogy ez nem álom,

Várt a Görögtűz tábor.

Jókedv, derű és mámor

Sosem leszel magányos

Találj meg sok jó barátot!

 

1000 ismerősöd is lehet a Facebookon?

Ki mit csinál, olvas, eszik, biztos mind tudod?

Ismerősöd nem biztos, hogy barátod,

Ki az, ki meghallgat, segít, maszt ad és vigasztalásod.

 

Barátokkal ismerkedünk az egész héten

Ebben 3 főpásztor nyújt nagy segítséget

Figyeld múzeumban azt, mi értékes

Nemcsak a strandon, csúszdázás közben érhetnek élmények

 

Kállósemjéntől Máriapócs, bízzunk benne

gyalog, mire odaérünk, a hordágy nem kell

Tetőbontást, gyógyulásért ki vállal?

Ki betegnek, bénának, nösnek is legjobb barátja.

 

Babiloni kemencében az A terv borult

Játszottak volna inkább ők is számháborút

Igaz barát másikat nem hagyja.

Vele együtt szenved, sír, és a sorsközösget vállalja.

 

Tanítvány, hiteles János evangélista

Sok szép történetet ír le, hosszú a lista

Csoda, mi történt Betániában   

Nemcsak Lázár, de az embereknek hite is feltámadt

 

Krisztus választott edénye, és kősziklája

Miskolcon tartjuk ünnepét Péternek, s Pálnak

Helyes, s igaz apostoli szemlélet

rekedni kell rá, mert erről szól a keresztény élet.

 

Barátomnak nevezlek,

Mert én ott leszek Neked!

Hidd el, hogy ez nem álom,

Várt a Görögtűz tábor.

Jókedv, derű és mámor

Sosem leszel magányos

Találj meg sok jó barátot!


59012c20e28ef_r_1582351648055_0-44-2560-1315.jpeg

A bejegyzés trackback címe:

https://lacusatya.blog.hu/api/trackback/id/tr4618250695

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása